Podsumowanie - lipiec 2008

Kategorie: PodsumowanieShutterStockZarobki

Wakacje, wakacje...

Okres wakacyjny nie sprzyja zbytnio dobrym osiągnięciom zarobkowym. Tak jak to bywa w wielu biznesach, tak i tutaj kupujący jakby się gdzieś ukryli, wyjechali na wczasy... Dodatkowo samemu także z reguły ma się mniej czasu z uwagi na wyjazdy wakacyjne.

Pomimo trudnego okresu udało mi się utrzymać dochód powyżej $50, a dokładnie zarobiłem $80.154, co jak na ten okres i bardzo mały miesięczny przyrost zdjęć jest wynikiem bardzo dobrym. Standardowo większość przychodów wygenerował ShutterStock a reszta banków była jedynie dla niego tłem. Cały czas negatywnie zaskakują mnie Dreamstime i Stockxpert - spodziewałem się po nich większych dochodów.

Znajdź swoją niszę na stock'ach

Kategorie: Banki zdjęćFotoliaInformacjeProgramy

Picniche.com pomoże wybrać chodliwy temat.

picniche stock keyword tool O tym, że aby osiągnąć sukces w biznesie microstock'owym trzeba robić dobre zdjęcia, wie każdy. Na 'dobroć' zdjęcia składa się wiele elementów m.in. dobry, chodliwy temat lub jak kto woli nisza rynkowa. Wszyscy wiemy, że kwiatki i jabłuszka są be... bo są ich miliony na stockach a zapotrzebowanie niewielkie, zatem czego może być niewiele a dobrze się sprzdaje?

Jak można określić czy dany temat sprzedaje się dobrze lub nie?

To proste! Dla konkretnego słowa kluczowego xxx należy obliczyć liczbę ściągnięć zdjęć zawierających to słowo a następnie podzielić ją przez liczbę dostępnych zdjęć zawierających to słowo. Kolejnym ciekawym współczynnikiem mówiącym wiele o zainteresowaniu tematem jest liczba odsłon przypadająca na pojedyńcze zdjęcie zawierające słowo kluczowe xxx.

Macrostocki - profesjonalne banki zdjęć

Kategorie: ABC stockówBanki zdjęćInformacjeMacrostock

Czym są macrostocki?

Macrostocki, zwane także 'stockami z wyższej półki', to internetowe (i nie tylko) agencje fotograficzne skupiające całkowicie profesjonalnych fotografów, fotoreporterów - ludzi żyjących z fotografii. Macrostocki można nazwać profesjonalnymi bankami zdjęć, które dostępne są jedynie dla wybranych, najlepszych fotografów.

Macrostock a microstock - czym się różnią?

Zasadniczą różnicą są ceny (licencji) zdjęć. Jak sama nazwa mówi, microstocki oferują zdjęcia za mikropłatności czyli za grosze (np. zdjęcie zakupione w abonamencie w ShutterStock kosztuje $0.25), dodatkowo licencje microstockowe Royalty Free pozbawiają autora jakiejkolwiek kontroli nad tym, jak zostanie jego zdjęciu użyte.

W przypadku macrostocków cena zdjęcia zależy od przeznaczenia zdjęcia. Zdjęcie wykorzystane w książce o 10tys. nakładzie będzie miało inną cenę niż zdjęcie na milionie ulotek reklamowych. Inna cena będzie, gdy zdjęcie na plakacie będzie widniało 10 dni a inna gdy 2 lata. Przez to, że autor sprzedając zdjęcia na licencji Rights Managed zachowuje prawa do zdjęcia, cena zależy dokładnie od tego, jak kupujący chce wykorzystać zdjęcie, dlatego kwoty rzędu kilkuset USD/zdjęcie nikogo nie dziwią.

Zdjęcia z Flickr na Getty Images

Kategorie: AktualnościGetty ImagesMacrostockZarobki

Agencja Getty Images podpisała umowę partnerską z Flickr.

Agencja fotograficzna Getty Images podpisała umowę partnerską z należącym do Yahoo internetowym serwisem do zamieszczania amatorskich zdjęć Flickr.

Redaktorzy Getty będą przeglądać zbiory fotografii Flickr i zapraszać do współpracy fotografów, których zdjęcia będą stały na najwyższym poziomie. W przypadku gdy zdjęcie z Flickr zostanie wybrane przez Getty i jego autor wyrazi zgodę, to będzie ono zarówno dostępne z poziomu wyszukiwarki Getty jak i z poziomu galerii Flickr, gdzie będzie informacja dotycząca możliwości zakupu i wykorzystania komercyjnego.

Podsumowanie - czerwiec 2008

Kategorie: PodsumowanieZarobki

Moc programów partnerskich!

Czerwiec przyniósł znaczny i nieoczekiwany wzrost przychodów, głównie za sprawą microstock'owych programów referencyjnych. Na tak pokaźnym zarobku zaważyły przede wszystkim prowizje od sprzedaży pakietów subskrybcyjnych w ShutterStock ($49.80) i iStockPhoto ($20.00). Jak widać, na polecaniu kupujących można ładnie zarobić. Coraz wyraźniej widać także przychody od poleconych sprzedających - tutaj poszczególne prowizję idą w centach, jednak kropelka do kropelki i też niedługo uzbiera się okrągła sumka.

Fotograficznie w czerwcu było gorzej, gdy odliczyć zarobki afiliacyjne sprzedaż zdjęć pozostała na poziomie z maja (30 kilka USD). Z pewnością wpływ na to miało EURO 2008, które zeżarło mi znaczną część wolnego czasu. Zauważam też powoli pewny tzn. opór materiału - nie widzę znacznej poprawy w swoich kolejnych sesjach zdjęciowych. Będę musiał się poważnie zastanowić nad sensem dalszego microstock'owania. Na razie zobaczymy co przyniesie lipiec.

Dreamstime - garść newsów

Kategorie: AktualnościBanki zdjęćDreamstime

Dodatkowe formaty, nowy cennik.

Dreamstime Czołowy bank zdjęć Dreamstime zdecydował się poszerzyć swoją ofertę dla kupujących o 2 formaty zdjęć: extra small (480 px) i extra large (8-12 MP).

Aby nie pozostawać w tyle za innymi microstockami, w połowie lipca Dreamstime planuje wprowadzić w życie podwyżki prowizji dla kontrybutorów. Podwyżki obejmą zarówno sprzedaż subskrypcyjną (16,66%) jak i kredytową (50% - 75%).

Getty Images dla srebrnych iStockowców

Kategorie: AktualnościGetty ImagesiStockPhotoMacrostock

Zaproszenie do Getty Images dla srebrnych ekskluzywnych kontrybutorów iStockPhoto!

Getty Images Czołowa agencja fotograficzna Getty Image, do której należy obecnie najelpszy bank zdjęć - iStockPhoto, kontynuuje nabór fotografów do swoich szeregów. Po tym jak zaproszenie do współpracy dostali diamentowi i złoci kontrybutorzy iStockPhoto, teraz podobną szansę dostają posiadacze srebrnego kanistra.

Już niedługo każdy kontrybutor iStockPhoto, który zdobędzie srebrny kanister (aby otrzymać srebrny kanister trzeba sprzedać 2500 zdjęć) oraz sprzedaje w iStockPhoto na wyłączność, będzie mógł aplikować do Getty Image.

Alamy wchodzi w microstock!

Kategorie: AktualnościAlamyBanki zdjęćMacrostock

Zdjęcia w Alamy już od £0.6

Alamy Największa (12.42 mln zdjęć online) agencja fotograficzna w internecie Alamy ogłosiła wejście na rynek tanich zdjęć. Na razie jest to wejście jedynie 'jedną nogą', gdyż mikroceny obejmują jedynie najmniejsze formaty zdjęć a tanie zdjęcia będzie można wykorzystywać tylko w niektórych celach. Dokładne ramy określa licencja Limited Use.

Krok ten został w pewien sposób wymuszony głównymi trendami w ogólnoświatowym biznesie internetowym. Liczba dostępnych produktów dobrej jakości rośnie, to powoduje spadek cen jednostkowych produktów. Coraz trudniej sprzedać produkt drogo, chcąc wygenerować odpowiednie przychody trzeba pójść w ilość.

Takie myślenie spowodowało powstanie microstocków, które z roku na rok stają się większym zagrożeniem dla macrostocków. Macrostocki, czyli agencje z 'wyższej półki', sprzedają głównie zdjęcia najwyższej jakości na licencji Rights Managed - czyli z zachowaniem praw własności. Cena zdjęcia na licencji RM zależy od przeznaczenia zdjęcia i ceny po kilkadziesiąt tysięcy dolarów nie są niczym dziwnym.