Microstocki
Yuri Arcurs otworzył własny bank zdjęć PeopleImages
Kategorie: Banki zdjęć, Kupno zdjęć
Jeżeli zastanawialiście się, czym ostatnio zajmował się Yuri, oto odpowiedź. Yuri Arcurs po 2 latach wytężonej pracy wraz z 8 osobowym zespołem deweloperskim otworzył własny bank zdjęć PeopleImages.
PeopleImages to ponad 70.000 najwyższej jakości zdjęć Arcurs’a z czego prawie 6.000 ekskluzywnych.
Innowacje PeopleImages
Ekskluzywność czasowa (Time Exclusive licenses) – nowa licencja, umożliwiająca zakup zdjęcia na wyłączność na określony czas, może to być miesiąc, rok lub dłużej. W tym samym czasie jedno zdjęcie może być kupione na wyłączność przez jednego kupującego.
Licencja wsteczna (Late Licenses) – licencja przeznaczona dla osób, które wykorzystują fotografię bez posiadania do niej wystarczających praw. Dzięki zakupie tej licencji można usankcjonować bezprawne użycie fotografii w przeszłości.
Filtrowanie po modelu i sesji – na PeopleImages wszystkie fotografie pogrupowane są względem modeli, którzy wzięli w nich udział oraz sesji na których zostały zrobione. Dzięki takiemu podejściu w microstocku Yuri’ego klienci w prosty sposób mogą znaleźć i porównać fotografie podobne.
Retusz na żądanie – klienci PeopleImages przy zakupie fotografii mogą wykupić usługę retuszu. Usługa nie kosztuje wiele, wyretuszowane wersje fotografii dostępne są do zakupu również dla pozostałych klientów (chyba, że wykupi się retusz ekskluzywny), w ten sposób PeopleImages sprytnie powiększa bazę dostępnych do zakupu fotografii. Można wybrać zdefiniowany retusz lub przesłać dowolne swoje żądanie retuszu.
Integracja z social media – konto w PeopleImages można zintegrować z profilami portali social media takimi jak Facebook, Twitter, Google, LinkedIn i dzięki temu zyskać darmowe kredyty na zakup zdjęć. Dzięki temu zarówno klienci są zadowoleni jak i Yuri, który dzięki temu otrzymuje niezłą promocję w social media oraz dodatkową bezcenną wiedzę na temat swoich klientów.
Sprzedaż praw do zdjęcia – dla klientów, którzy potrzebują wyłącznych praw do zdjęcia, które zostało zamieszczone (i pewnie sprzedane) w wielu bankach zdjęć, Yuri opracował licencję „99% Buyout License”. W tej licencji klient otrzyma wszystkie standardowe oraz rozszerzone prawa do zdjęcia, dodatkowo zdjęcie zostanie zdjęte z wszystkich innych agencji w których zostało zamieszczone.
Mądre podobieństwo – mechanizm zwany aiBot, zapisuje podobieństwo pomiędzy zdjęciami na podstawie zachowań użytkowników, dzięki temu klienci dostają dodatkowe narzędzie wg. którego pogrupowane są zdjęcia.
Inne banki zdjęć powinny się uczyć od Yuri’ego
Od razu widać, że PeopleImages zostało stworzone przez osobę, która bardzo dobrze zna biznes stockowy zarówno z perspektywy fotografa sprzedającego zdjęcia jak i klienta szukającego zdjęć do zakupu. Dzięki tej wiedzy oraz bardzo dobrej realizacji PeopleImages już w chwili premiery przewyższył pozostałe agencje stockowe przydatnymi opcjami i funkcjonalnościami.
Sam serwis internetowy jest przejrzysty, poukładany, użyteczny, dziecinnie prosty w użyciu nawet dla nowych użytkowników. Microstock Yuri’ego wygląda nowocześnie i profesjonalnie, interfejs jest przemyślany i eksponuje wszelkie ważne informacje.
Pomyślano o drobiazgach, drag & drop’y, lightboxy (tutaj po prostu zwane folderami) powiązane są z koszykiem zakupowym, dział z darmowymi zdjęciami, odznaki dla użytkowników i wiele innych drobnych opcji, które każdy z osobna nie znaczy wiele ale składają się na idealną całość… po tym serwisie aż chce się poruszać, kupowanie zdjęć stało się przyjemne!
To wszystko przemyślana strategia
Dlaczego Yuri Arcurs otworzył własny bank zdjęć? Odpowiedź jest prosta… dla pieniędzy. We własnym stocku nie płaci się prowizji od sprzedanych zdjęć a z uwagi że portfolio i zarobki Yuri’ego rozrosły się do takich dużych rozmiarów, że bardziej opłacało mu się zainwestować w swój własny biznes niż latami płacić prowizję innym firmom.
Brzmi nieźle, z pewnością wielu fotografów chciałoby pójść jego śladem, jednak Yuri Arcurs nie jest zwykłym fotografem stockowym jakich wielu w necie, posiada niesamowitą skalę przebicia, dziesiątki tysięcy fotografii, wieloosobowy zespół współpracowników, know-how i najbardziej rozpoznawalne nazwisko w tym biznesie… bez tych wszystkich atutów otwieranie swojego własnego banku zdjęć nie ma sensu.
Ceny w stocku Yuri’ego są nieco wyższe niż u microstockowej konkurencji, jednak PeopleImages to nie jest zwykły bank zdjęć, kupujący otrzymują szereg dodatkowych opcji i licencji, których nie oferują inne agencje. Yuri kieruje PeopleImages do kupujących z pokaźnym portfelem, podobnie jak to robi z sukcesem iStockPhoto, w zamian za wyższe ceny klient otrzymuje ponadprzeciętny produkt.
Zapraszam do zapoznania się z PeopleImages.
--
Artykuł mocno inspirowany artykułem Lee Torrens’a, oryginał Yuri Arcurs launches PeopleImages.com the Ultimate Direct Sales Website.
Zobacz także:
Komentarze
Marek Michałowski
formularz kontaktowy nie działa, proszę o kontakt na mail: santer(at)wp.pl
08 Listopada 2012 10:14:43
Skomentuj
Pole komentarz jest wymagane.