Jak promować zdjęcia w iStockPhoto?

Kategorie: ArtykułyBanki zdjęćInformacjeiStockPhotoPorady

Lepsza promocja = większa sprzedaż.

Aby zwiększyć sprzedaż swoich zdjęć, warto zastanowić się nad tym, w jaki sposób można by wypromować zdjęcia ze swojego portfolio i tym samym dotrzeć do szerszej grupy kupujących. iStockPhoto udostępnia szereg przydatnych mini narzędzi, dzięki którym można zwrócić uwagę na swoje portfolio.

Nie gwarantuję, że niżej opisane metody promocji dadzą od razu widoczne rezultaty. Jednak wydaje mi się, że warto spróbować, w końcu chodzi tu o nasze wynagrodzenie.

Opis do zdjęcia - Photographer's Description

Oprócz standardowego opisu zdjęcia pobieranego z IPTC możemy wstawić miniaturki wraz z linkami do innych zdjęć ze swojego portfolio, które pochodzą z tej samej sesji i są powiązanie tematycznie z aktualnie oglądanym. Dzięki temu potencjalny kupiec po wyszukaniu jednego zdjęcia ma dostęp do pozostałych podobnych zdjęć.

Jest to o tyle ważne, że w iStockPhoto zdjęcia z jednej sesji, przedstawiające ten sam motyw i zawierające te same słowa kluczowe, przy wyszkiwaniu 'Best Match' pojawiają się często na zupełnie różnych stronach wyniku wyszukiwania. Tak jakby algorytm iStockPhoto rozpoznawał, że zdjęcia te są podobne i nadawał kolejnym zdjęciom z serii pewne rangi i uwzględniał je przy wyszukiwaniu. Algorytm nie zawsze może wybrać nasze najlepsze zdjęcie, tak że aby zmaksymalizować szanse na ściągnięcie warto przy każdym zdjęciu wstawić linki do pozostałych.

Aby poprawnie wstawiać miniaturki i linki, musimy przestrzegać standardu kodowania UBB.
» Zobacz Kody UBB/Emotikony iStockphoto

Przykładowy kod UBB wstawiający miniaturkę z linkiem do zdjęcia nr 5354244:

[url=http://www.istockphoto.com/file_closeup.php?id=5354244] [img]http://www.istockphoto.com/file_thumbview_approve.php?size=1&id=5354244[/img] [/url]

Lightboxy

Lightboxy to zbiory zdjęć powiązanych tematycznie, mogą być prywatne i publiczne. Prywatne lightboxy służą do przechowywania i grupowania interesujących Cię zdjęć. Możesz utworzyć wiele lightboxów opartych na Twoich projektach lub tematach.

Lightbox publiczny jest doskonałym sposobem na prezentowanie społeczności kolekcji zdjęć. Lightboxy publiczne mogą być wyszukiwane i przeglądane przez potencjalnych nabywców. Aby lightbox mógł być publiczny, musi zawierać conajmniej 20 zdjęć należących do przynajmniej dwóch autorów. Lightboxy można w każdej chwili edytować, zmieniać opis i słowa kluczowe a nawet wysyłać do potencjalnych klientów.

Blog

Warto przedstawiać swoje dokonania i sukcesy fotorgaficzne na mini blogu iStockPhoto, który dostępny jest z poziomu profilu. W postach można wstawiać linki i miniaturki zdjęć ze swojego portfolio i tym samym zainteresować przeglądających wybranymi pracami. Często zdarza się, że kupujący chcieliby poznać bliżej fotografa - do tego idealnie nadaje się blog.

Zobacz także:


Komentarze

Aktualnie nie ma żadnych komentarzy.


Skomentuj

Pole komentarz jest wymagane.