Jak opisywać zdjęcia editorial?

Kategorie: ABC stockówInformacjePorady

Zdjęcia sprzedawane na licencji editorial dotyczą jakiegoś wydarzenia, osobistości bądź obiektu, do którego nie posiadamy pełnych praw komercyjnych. Aby zdjęcia takie zostały zaakceptowane, powinny być opisane w prawidłowy sposób.

Opis zdjęć editorial zasadniczo różni się od opisu zwykłego zdjęcia sprzedawanego na licencji Royalty Free i powinien zawierać podstawowe informacje dotyczące przedmiotu fotografii w kontekście news'owym. Poprawny opis powinien zawierać odpowiedzi na pytania: kto? co? gdzie? i kiedy?

Opis powinien zaczynać się od tzw. dateline (miejsce i data wydarzenia), być zwięzły, dotyczyć głównego motywu fotografii oraz co najważniejsze opisywać news'owy fakt przedstawiony na fotografii. W przypadku zdjęcia osoby niepełnoletniej dodatkowo powinien zostać podany wiek.

przykłady:

WARSAW - JUNE 16: President of Poland Lech Kaczynski meet Nicolas Sarkozy on european union meeting June 16, 2008 in Warsaw, Poland.

LONDON, ENGLAND - JUNE 10: A fire engine hits a car in Oxford Street, London, on June 10 2007 and two pedestrians are hurt. This is the second time this month an emergency vehicle has been the cause of an accident in London.

LAS VEGAS - JULY 22: Pedestrians walk past the Bellagio Hotel & Casino July 22, 2008 in Las Vegas. Approximately two million people visit the strip on a daily basis.

Zdjęcia na licencji editorial można sprzedawać tylko w niektórych bankach zdjęć: ShutterStock, DreamsTime, YaY Micro oraz w dedykowanych news'owych agencjach takich jak Scoopt.

Zobacz także:


Komentarze

Aktualnie nie ma żadnych komentarzy.


Skomentuj

Pole komentarz jest wymagane.