Getty Images zamyka Scoopt

Kategorie: AktualnościCiekawostkiGetty ImagesiStockPhotoMacrostock

Internetowa agencja ze zdjęciami prasowymi kończy działalność.

Scoopt Scoopt było pierwszą na świecie internetową agencją fotograficzną, która skoncentrowała się na sprzedaży zdjęć prasowych wyłącznie na licencji editorial. Każdy fotograf, nawet amator, mógł wcielić się w rolę fotoreportera, zaczaić się na gwiazdę show biznesu, sfotografować niecodzienne zjawisko lub wypadek. Wystarczyło być w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie z aparatem fotograficznym.

Dzisiaj właściciel Scoopt - koncern Getty Images (który jest właścicielem m.in iStockPhoto) ogłosił, że Scoopt definitywnie zakończy działalność 6 lutego tego roku.

Jak to zwykle bywa, przyczyna takiej decyzji nie jest upubliczniona. Rynek fotograficzny przez ostatnie lata rozwijał się całkiem prężnie, z każdym miesiącem na świecie przybywają dziesiątki tysięcy wysokiej klasy lustrzanek cyfrowych, z każdym dniem kolejka zdjęc do akceptacji w microstockach jest większa. Rośnie świadomość fotografów hobbystów, że na zdjęciach można zarobić.

Więc cóż może być przyczyną? Czyżby wszechobecny kryzys finansowy? Bardzo możliwe, że Getty centralizuje biznes na jednostkach, które zarabiają na siebie i tnie koszta na mniejszych, rozwojowych projektach. Takim właśnie projektem był Scoopt - idea słuszna, jednak może czas nie do końca dobry.

Słaby marketing i ciągle jeszcze niewystarczająca świadomość fotoamatorów sprawiła, że w dobie kryzysu finansowanie projektu okazało się nieopłacalne. Popularność Scoopt, nawet wśród ludzi z branży mictostock'owej, była bardzo niska, a co dopiero wśród fotoamatorów, mających niewielkie pojęcie o tym, że ich przypadkowe zdjęcia mogą być cokolwiek warte. Codziennie tysiące takich zdjęć wrzucane jest na Naszą klasę, Facebook, Flickr czy grono. Stwierdzenie, że na Scoopt trafiało chociażby 0.01% tych zdjęć było by bardzo ryzykowne.

Zatem nierentowny projekt został zamknięty. Szkoda.

Zobacz także:


Komentarze

Aktualnie nie ma żadnych komentarzy.


Skomentuj

Pole komentarz jest wymagane.